Prin ochii unei femei (1)

man-and-his-mask-edit

Cred că m-am săturat de voi  ,de toți ,de tot ceea ce reprezentați , de visele voastre , de dorințele voastre animalice,de indiferența voastră crasă și cred că într-un final m-am săturat de „chestia” aceea ce animă fiecare celulă a voastră ,aș vrea să spun de sufletul vostru dar, prefer să cred că ceea ce aveți voi nu e suflet   ,îmi spuse ea scoțând un obiect mic și cilindric din poșetă și ținându-l câteva secunde între degetul mare și cel arătător ,suspendat în aer , la câțiva centimetri de gură.

Privind acum retrospectiv  la tot ceea ce mi s-a întâmplat aș putea spune că v-am cunoscut pe toți  și totuși mereu găsesc ceva nou la câte unul din voi  , mereu mă frapează un gest , o privire aruncată fugar , poate o grosolănie făcută din simplă plăcere , dar mereu  se găsește ceva care să infirme credința mea potrivit căreia aș fi aflat totul despre voi .Și da credeam că sunteți simpli  , și da credeam că oricare dintre noi vă poate citi și că odată cu timpul cu cât cunoaștem mai mulți din specia voastră ni se va oferi din ce în ce mai mult posibilitatea să vă refuzăm pentru că știm deja la ce să ne așteptăm  încă de la primul cuvânt pe care ni-l spuneți .

Și după ce termină de utilizat obiectul cilindric cu care își mânji ostentativ buzele, frecându-și-le delicat una de cealaltă pană când gelul se întinse uniform pe toată suprafața lor ,îl lăsa să cadă cu zgomot în geanta  deschisă, aflată pe genunchii ei și punându-și mâna pe masă începu să bată sporadic cu degetele pe suprafața de sticlă evitând a mă fixa cu privirea dar încă  adresându-mi-se : Și așa cum îți spuneam mai devreme  în fiecare zi îmi vad principiile doborâte de unul dintre voi  ,în fiecare zi rămân surprinsă, uneori plăcut  alteori mai puțin plăcut ,de acțiunile unui dintre voi și când cred că vă cunosc cel mai bine și că v-am descifrat în totalitate aflu de fapt  că nu știu absolut nimic despre voi .Și cad pe gânduri  …..și gândurile sunt grele  , mă neliniștesc  , îmi tulbura ființa , grila mea de valori este zgăcinată din rădăcini  și îmi dau seama cât de mult greșesc în privința voastră .

Deodată se opri din bătaia în masă, care aproape începuse să mă deranjeze , de parcă ar fi știut ca e supărător ceea ce făcea și își aruncă privirea pe fereastră înspre strada din afara restaurantului rămânând cu ea pironită într-un punct fix dar continuând să-mi vorbească .Îți voi spune în continuare ceva cu care probabil nu vei fi de acord și ai tot dreptul să mă ataci ,dar deocamdată o să mă lași sa termin de vorbit  …..îmi zise cu o oarecare superioritate în glas. Încă de acum câțiva ani  când eram ferm convinsă că am cunoscut la voi tot ceea ce se putea cunoaște și că am aflat despre voi tot ceea ce era de aflat  ,involuntar sau poate cine știe, cu vădită voință  adunând experiența vieții în preajma voastră ,mi-am permis să vă împart în 3 categorii  . Evident m-am înșelat amarnic făcând acest lucru , m-am înșelat în primul rând pe mine  pentru că de fiecare dată când vedeam că unul dintre voi încerca să mă abordeze aproape instantaneu și involuntar de cele mai multe ori îl trimiteam  într-una din categoriile pe care le creasem și  aproape de fiecare dată nu-mi convenea categoria în care ( credeam eu ) se încadra . Și în al doilea rând i-am înșelat pe cei/cele pe care încercam să-i conving de adevărul spuselor mele ,dar asta e altă poveste  . Spunând acestea  își luă privirea de la fereastră și-o fixă câteva clipe asupra mea,  pătrunzând-o pe a mea ca și cum ar fi încercat să îmi citească mintea , ca și cum ar fi vrut să vadă dincolo de ochii mei pentru a ști ce gândesc în legătură cu ce spusese până în acel moment  , apoi negăsind nimic acolo , pentru că ochii mei nu exprimau nimic și chipul meu era impasibil , cu un zâmbet fin trecu mai departe și începu din nou activitatea sâcâitoare de a bate cu degetele ei lungi și subțiri în sticla din care era făcută masa  ………… TO BE CONTINUED

Despre Il Serpente

My whissssssperssss will always rule your world
Acest articol a fost publicat în Cele din zilele negre. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

